Wednesday, July 15, 2009

Aku baru pulang dari sessi latihan teater 'Muzikal Tun Abdul Razak'. Memang penat ...seharian keluar. Tambahan pula ada kelas Puan Anne James vokal lanjutan di Um jam 12-1. Tapi taklah stress sangat sebab hanya buat relaxation. Selesai kelas aku balik ke rumah, aku dan hamdan hantar mak ke Puncak Alam untuk berniaga. Kesian mak kerja macam nak giler....beri aku dan hamdan semangat untuk teruskan cita-cita berniaga kecil-kecilan. Ialah bermula dari bawah....sabar dan tekun. Sempat juga aku ambik kerepek untuk dijual pada budak-budak ASWARA. Dah kebetulan ada latihan.....budak-budak pulak dok menanya kerepek. Kesian juga..budak-budak badan tengah nak naik. Memanglah kuat makannya. Kalau aku pun....asyik nak mengunyah je. Tak apa kami dah janji nak tolong mak...walaupun tak seberapa. Tapi insyallah sebab aku berpegang...allah dah tentukan rezeki setiap manusia. Jadi terletak pada usaha dan keyakinan kita.
Berbalik pada Muzikal Tun Abdul Razak....hmmmm aku cuak juga menggalas watak narator. baru terasa beban...hari tu gatal sangat offer nak berlakon. Terimalah kau EIJAT!!!! Sekarang ni pun curi-curi baca skrip, Um pulak dah naik semester. Bertambah tanggungjawab diri. Tapi aku cuba arrange masa. Yang penting aku suka apa yang aku buat. Lagipun dah lama tak beraksi di pentas. Asyik belakang tabir je, dah penat nak handle masa dan kerenah orang. Dah terlalu lama. sekarang aku akan buat apa yang aku suka. Hmmmm ye ker? Hehehhe susah juga kalau ianya melibatkan fulus. Tak ada kerja tak ada fulus. Tadi pun atas bantuan DBoy cuba baca dialog dalam bahasa cina...watak penterjemah. Hmmm payah gak nak menyebut...tak apa Usaha tangga jaya. Insyallah! Dorongan rakan rakan Rosman, Juhara, Eliza dan semestinya Cek Kem..aku akan kuatkan diri.

No comments:

Post a Comment