Sunday, July 19, 2009

SABAK: AQILA, EIJAT DAN HAMDAN

Semalam aku balik ke Sabak bernam...saja jalan-jalan dan ambik Hamdan. Aku bangun lewat juga. Update blog semalaman, jam 4 baru tidur. Deringan telefon menyedarkan aku, tengok sms dari aqila".....Abg ijat. Nak ikut pi blk kg abg dan...plzz!!!." Aku tak kisah, ada juga kawan untuk bercerita. Kesian dia stress sebab baru ziana zain.....putus terpaksa. Budak-budak baru nak merasa zaman bercinta. Biarlah. Adakalanya kesakitan, keperitan, kebingungan, kebencian penting di dalam hidup. Pengalaman-pengalaman itu penting bagi seorang pelakon untuk merasa dan mengalaminya. Kalau tak ada pun....hidup mesti boring...plain je. Tiada warna-warni. Putus cinta, keresahan pekara paling asas. It's ok qila...itu pekara biasa dalam bercinta. Kita patut mengalaminya. Jangan malu untuk bercerita. Yang penting sekarang analisa dan scan diri mungkin ada kekurangan. Jangan terlalu salahkan orang lain, mungkin kita pun ada persen jugak. Qila ni....dari kecil aku dah kenal. Dari budak-budak tembam dan berisi. Ingat lagi tengok dia pakai baju Korea. Cute sangat. Rasa macam nak lempang pipi dia heheheh. Aku tengok couple dia tu tidaklah teruk mana. Mungkin kedua-duanya belum bersedia. Alah cinta monyet, ungka, beruk, siamang..biasalah. Just enjoy our life. Cuma anggap kawan je...dan aku teringat kata-kata kawan baik ku yang telah meninggal Rozaimi bin Rajab ( al fatihah).......
Pesanan saya buat awk:




......kebencian orang jangan dibuat,
kesayangan orang jangan diambil......
kalau hati baik hati semua orang sayang




Rozaimi 03
Di saat ini, sokongan rakan-rakan perlu. Qila dan 'K' ( hhhmmm ala-alan Dato K heheh) pun tak perlulah melarikan diri kot. Jumpa dan bercakap, terus terang...jadikan ianya cerita lucu atau lawak jenaka...cerita purbakala atau cerita seram yang menakutkan dahi, dagu, lutut dan telinga.. .jangan kekwat. 'K' jangan pura-pura MACHO...sebab kita dah mainkan perasaan anak dara orang ok. Bukan nya kau bercinta dengan arwah OBIE (hanya mereka dan keluarga mereka yang tahu heheh). 'K' pun mesti ada perasaan kan. Sekarang kita kecewakan seorang....nanti kamu akan dibalas dengan ganda kekecewaan. Kawan macam biasa, sebelum bercinta ok pulak kan. Hmmm ada setahun lagi akan bertentang muka. Semoga semuanya kembali tenang dan seperti biasa. Take care

3 comments:

  1. Wah! Pandai betul Abang Ijatku ini berceloteh....

    ReplyDelete
  2. saya tak nasihat pulak!!! Putus cinta jugak ni!ok la fine... umm.carikan saya teman wanita yang baik.tulen :)

    ReplyDelete
  3. Insyallah...jodohmu akan hadir.

    ReplyDelete