Wednesday, July 15, 2009

Aku kenal dunia teater dari zaman persekolahan. Masa tu tak tahu pun itu teater. Yang aku tau nak berlakon. Itu pun desakan cikgu sekolah. Semasa tingkatan 4, wakil sekolah dalam pertandingan drama-drama anti dadah anjran TV3. Memang excited giler!!!! Bukan sebab glamour ke popular ke....memang suka. Mungkin lanjutan dari kelas sastera yang pada awalnya aku tak berapa suka. Target dapat masuk kelas Sains. Tingkatan 4B sastera....aku suka kelas BM..sebab time baca cerpen je...mesti cikgu akan suruh aku baca. Yelar...bila baca kata-kata dialog, mesti dengan intonasi yang betul (sekarang baru tau pasal intonasi). Maksud aku, aku baca dengan niat dan perasaan yang betul. Dari situlah cikgu terpanggil n ajak joint kelab teater. Kebetulan vokal lantang walaupun aku tau tau apa itu projection. Yang aku tau cakap kuat-kuat. Dari sinilah bermula...lahirnya aku dalam teater.

No comments:

Post a Comment