Wednesday, July 15, 2009



Kuala Lumpur ....Impian dan harapan
Bombasik tak tajuk teater ni hehhehe.....memang ada....tapi ada kenyataannya. Semua orang yang hadir dan menghirup udara di KL datang dengan seribu macam keinginan, cita-cita dan mengejar impian masing-masing. Dalam pengembaraan itu bermacam halangan, rintangan, pahit maung, jerih perih dan suka duka yang terpaksa diharungi. 4 watak bercerita tentang kehidupan mereka ketika menjejaki bandar penuh liku. Kebetula Marlenny Deenerwan offer projek ni dan dengan ringan mulut aku kata YA. Ohhh kerja giler apa yang aku buat ni. Inilah masalah utama aku, sukar untuk berkata tidak. Yang menyeronokkan aku adalah team produksi yang amat bersatu (walaupun kadang-kadang pening kepala nak gabungkan 3 cerita berbeza dari 3 produksi)
Tapi ketika terima projek ni, aku fikirkan rakan-rakan juga. Berbakat tapi peluang jarang-jarang diterima. Mereka berbakat dengan cara tersendiri. Lalu aku gabungkan menjadi satu. Rosman dengan pengalamannya bekerja di petrol pam sebelum menjejakkan kaki ke Kl. Mungkin ramai tak percaya Rosman yang begitu VOGUE dan lantang kerja kat stesyen minyak. Ayooooooo!!!! Itulah sejarah yang ada manis dan pahitnya...yang menjadi dorongan untuk mencari dan memperbaiki diri. Eliza dengan rintangan dari saudara mara yang tidak menggalakkan dia untuk mencuba nasib hidup di KL: lebih gemarkan anak dara duduk di dapur. Aku pula duduk di rumah sewa bertemankan sahabat yang telah 3 hari meninggal di dalam biliknya tanpa diketahui( semoga roh arwah abang rasyid dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang yang soleh dan beriman). Itulah cebisan-cebisan cerita sebelum kami mengukuhkan diri di KL. Intan dayana yang baru tamat Diplomanya....mencuba nasib untuk mengasah bakat dan mempraktikkan apa yang dipelajari sebagai pelajar teater. Cuma nasib dan peluang sahaja yang belum tiba. Insyallah sabar ya dik. Walauapapun aku bangga dengan projek ini kerana inilah kali pertama LXQ Production produce teater

No comments:

Post a Comment