Thursday, July 23, 2009

ANATARA AKU, KEREPEK DAN MUZIKAL

Dah 2 hari tidak tulis dan menjelajahi blog. Banyak pekara berlaku. Budak-budak korus mogok...tak datang latihan hanya kerana payment yang kecil. Susah jugak kalau kita berhadapan dengan persoalan.....WANGGGGG!!!! Kalau macam tu aku nak paksa Cek Kem buka booth kat lobi Istana Budaya untuk jual kerepek sebab nak cover kerugian hehehhe. Bayangkan!!!Aku pun sekarang mempunyai masalah wang....bayar down payment rumah. Tapi aku cuba berfikir secara positif....tuhan dah tentukan rezeki masing-masing. Kerja kuat dan sentiasa tenang. Insyallah akan ada. Awal bulan ada offer jadi asst director Konsert Jamal Abdillah...tapi ada masalah yang berbangkit, terpaksa tarik diri. Itupun ada orang kata aku TAMAK, kenapa aku tak boleh tamak ke untuk merealisasikan impian aku kumpul duit? Kenapa orang lain tu tak tamak ke? Mereka hanya fikir masalah mereka. Bagi aku first come first serve. Aku tamak sebab berapa sen sangatlah aku boleh dapat kalau terlalu tumpu pada satu kerja. Melainkan orang lain yang dapat job beribu-riban...lepas tu senyum sorang diri. Kerja teater memang tak berbaloi kalau nak difikirkan melainkan kalau kita dah mencapai satu peringkat yang MAHA tahu. Tak apa, yang penting aku berani dengan apa yang aku buat. Maaf...aku jadi emosional.

Kakak aku baru lepas operation....kakinya patah. Sempat aku melawat dia di Melaka walau sesibuk. Kelas di UM pun dah mula....tension jugak. Kejar-kejar masa. Tak apa...kerana itu yang aku nak. Dalam masa yang sama, aku berniaga...jual kerepek secara kecil-kecilan kepada pelajar ASWARA. Alhamdulilah...penerimaan yang agak baik. Cuma aku harap semuanya lancar dan aku mula seronok berniaga. Betullah...perniagaan adalah sumber yang mendatangkan rezeki. Sekarang ini aku sedang berusaha untuk mendapatkan tapak berniaga untuk bulan puasa, dan buka syarikat. Aku cadang nak letak nama D' nzad Enterprise. Ok x? Kak Krie pun ada telefon...suggest kat aku ambik tapak di Karangkraf. Terima kasih kak kerana tidak pernah lupakan Eijat. Doakan aku.

Kembali kepada Muzikal Tun Abdul Razak, hmmmm tak lamalah sangat. Aku agak ketar kerana masih kabur. Masih mencari-cari masa untuk menghafal dialog....memahami cerita dan watak. Dato Rahim hadir ke latihan...aku jadi malu hahhahaha. Sebelum ni aku mesra dengan dia, pernah berlakon dengan dia. Penangan dan AURA orang lama terasa lain lak. Dalam gurau dia suruh cepat hafal skrip. Aku senyum je...insyallah.
Cuma aku harap adik-adik yang terlibat sebagai korus sabar. Aku dulu dibayar Rm400-500 je. Bersyukur...lama-lama kita akan naik ke peringkat yang lain pulak. Jangan ada perasaan dengki sahaja! Cuba pelbagaikan kemahiran dalam diri dan cari peluang yang sentiasa mendatang. Sabar ya dik!!! Yang penting sekarang kita buat yang terbaik untuk ASWARA. Sekurang-kurangnya menabur hati dan budi ke atas tempat yang pernah memberikan kita ilmu, kenangan, mengukuh dan mengotakan impian kita untuk menjadi anak seni. Berbangga dengan ASWARA seperti kita berbangga dengan diri kita sendiri. Insyallah!!!!
SEMOGA BERJAYA MUZIKAL TUN ABDUL RAZAK.

4 comments:

  1. Abang, kalo nak part time staff tolong jaga gerai ko hujung minggu, aku boleh tolong ko sekali sekala, insya Allah, hik3x...

    Pasal apa orang nak cakap pasal ko tu kan, tamak ker, apa ker, pedulikan jer la, bro. Waktu kita susah, ada orang kesah? Ko redah jer wat tak tau, he3x...The most important, kerja ikhlas, hati mau bersih, konfem rezeki banyak masuk, jangan busuk ati ngan orang, tamau!tamau! Kalo rasa bley kasik komitmen n boleh bahagi masa, just do it!

    ReplyDelete
  2. ijad... hidup adalah perjuangan. memang jelas anda sedang berjuang. cuma bakat dan kebolehan anda selalu tenggelam dek kerenhan hati anda. satu hari u akan di puncak

    ReplyDelete
  3. update your blog pleaseeee..DAH SEBULAN DAH!

    ReplyDelete